sunnuntai 15. tammikuuta 2017

Piirrustelua ja uusia työkaluja

Nyt, kun työni nykyisessä työpaikkassani lähentelee loppuaan, minulla on aikaa enenevissä määrin uudelle harrastukselleni, joka on kyllä lumonnut minut kokonaan. Suunnitelmissani on töiden päätyttyä selvittää, josko harrastuksesta voisi tehdä itselleen työn. Koska olen vasta niin alussa, ei minulla ole kunnon käsitystä miten lähteä eteenpäin. Etenen siis askel askeleelta. Teen ensin suunnitelmat ja sitten minun pitää uskaltaa tarttua toimeen. Jos näyttää siltä, että rahkeet eivät riitä, niin etsin töitä omalta alaltani tai opiskelen lisää.

Haluaisin kartuttaa kokemustani miniesineiden teossa, jotta voisin tehdä jotain myyntiinkin. Ja tietysti rakentaa itselleni talon sekä tehdä sinne asukkaat. Niin paljon tehtävää, mutta myös niin ihanaa, kun voi suunnitella kaikkea kivaa!

Nyt minulla on suunnitteilla laskiaissunnuntain kohtaus, jota varten piirsin ja väritin kuvan. Tarkoituksenani on harjoitella valmistamaan kaikkia kuvan esineitä. Jos vain ehdin saada kaikki ne valmiiksi, rakennan piirrosta vastaavan kohtauksen taas pahvilaatikkoon ja kirjoitan tarinan Annan ja Henrikin laskiaissunnuntaista.


Puisten esineiden valmistamiseen tarvitsen sellaisia työkaluja, joita minulta ei ennestään löydy. Kävimmekin viikonloppuna kultani kanssa työkaluostoksilla. Nyt työkalupakistani, kuvan vihreä laatikko, löytyvät lehtisaha, jiirisakset, setti erilaisia viiloja, piikki, pinsettejä eri tarkoituksiin, hiomapaperia ja kaksi erikokoista työntömittaa jo aiempien työvälineiden lisäksi. Nukkekotiaiheiset kirjat ja blogipäivitykset ovat loistavia lähteitä tiedonkeruuseen ja olen saanutkin niistä paljon apua ja vinkkejä.

Koen, että olen aloittanut satumaisen seikkailun, ja minusta on jännittävää nähdä mihin se minut vie!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kommentoit! <3