torstai 25. lokakuuta 2018

Pikkuesineille löytyi söpö lasikaappi

Kerroin aiemmin, että tein uskomattoman ihania kirppislöytöjä ja haluan esitellä ne teille. Ennen sitä muutama sana kirpputoreista.

Minä rakastan kirpputoreja. Ne ovat minulle aarreaittoja, joissa on mukava viettää aikaa kierrellen ja tavarapaljoutta ihmetellen. Joskus kummastelen, mitä kaikkea ihmiset säilyttävätkään ja raahaavat vielä myyntiin asti. Toisinaan kauhistelen, miten korkeita hintoja tavaroista pyydetään ja toisinaan mietin, että nyt menee halvalla. Välillä tekisi mieli ostaa jotain vain, koska sen pyyntihinta on niin alhainen, että sen voisi itse myydä voitolla. Joistain tavaroista olen valmis maksamaan enemmän ja taas joskus pidän kukkaron nyörit kiinni tiukkaakin tiukemmalla.

Minä käyn kirpputoreilla epäsäännöllisen säännöllisesti. Lahdessa on ainakin viisi kirpputoria, joita kierrän säännöllisesti ja lisäksi on muutama muu, jossa käyn, kun on aikaa. Pidän siitä, että saan hypistellä tavaroita ennen ostopäätöstä, joten harvemmin ostan mitään nettikirpputoreilta. Jos etsisin jotain tiettyä esinettä tai materiaalia, käyttäisin todennäköisesti hyödyksi myös verkon valtavaa tarjontaa.

Kirpputorit ovat nukkisharrastajalle taivaan lahja. Toisen roska on nukkistelijan aarre ja mitä löytöjä sitä voikaan tehdä! Viimeisimmät hienot löytöni ovat lasiovella varustettu pikkuruinen kaappi, johon miniesineet saa mukavasti esille...


... ja toisella kerralla löytämäni pussillinen taskuliinoja sekä pikkiriikkinen tiimalasikaulakoru. Myös maapallo telineessä on ihana. Minulla oli juuri samanlainen teroitin lapsena.


Täytin lasikaapin pikkuesineillä. Saanpahan niitäkin nyt vähän enemmän esille. Kaikenlaista sitä on jo kahden vuoden nukkekotiharrastamisen aikana ehtinyt kertyä.




Tällä hetkellä minulla on työn alla ranskalaiset ovet. Laitan niistä ohjeen heti, kun saan ovet valmiiksi. Nukkistunnelmiin!

2 kommenttia:

Kiitos, kun kommentoit! <3